петък, 22 април 2016 г.

Пиле по... гръцки?

Преди години правех едно пиле по гръцки по рецепта на моя колежка. Вчера попаднах на тази рецепта. Честно да си призная не зная защо е по гръцки, но ми хареса идеята, която приличаше на това, което правех едно време. Промених малко съставките и се получи това:


1 пиле (моето беше 1,6 кг.)
250 гр. кисело мляко
1 клонче пресен розмарин - накъсано на листенца
1 пълна чаена лъжичка сух естрагон
1 ч. л. мед (избрах да сложа, защото първо - правила съм пиле с мед и ми харесва и второ - киселото мляко, което ползвах ми се стори, че е леко по-кисело от обикновено)
3-4 с.л. олио
кората на 1/2 лимон
скилидки пресован чесън (аз сложих 4, но бяха доста малки)
сол и черен пипер на вкус

Пилето се измива и нарязва на порции.*
Всички останали продукти се смесват и се прави марината. Следвайки рецептата ползвах торбичка, в която сипах маринатата и пилето, затворих плика, разтрих добре и оставих в хладилник за 30 мин.**
Когато пилето се е мариновало се вади от торбичката и се нарежда в намаслена с олио тавичка. Пече се на около 220 градуса до готовност.

*Вместо цяло пиле може да приготвите само бутчета, само бяло месо или смесено от двете. 
**Моето мнение е, че спокойно може всяко парче пиле да се потопи добре в маринатата, парчетата да се наредят в тенджерка и така да се оставят в хладилника.



Няма коментари:

Публикуване на коментар