четвъртък, 31 октомври 2019 г.

Пурички

Мноооого обичам хладното време. По ред причини. Няма да изброявам тези, които нямат пряко отношение към рецептата днес :-) В момента, в който застудя и в главата ми някакъв глас започна да скандира - пу-рич-ки, пу-рич-ки, пу-рич-ки... Коя съм аз, та да му противореча - хубаво хладно време, не можем да излизаме на разходки с бебка, обожавам пурички, не бях правила от 1000 години, тефтера на майка ми е под ръка.... :-D
Ето така се появи и още една рецепта с етикет "Ало, мамо" :-)


Продукти:
2 ч.ч. мека свинска мас*
1 ч.ч. топла вода
1 пак. бакпулвер
1 кг брашно - приблизително
3-4 прахчета ванилия
***
Сладко за пълнежа - за предпочитане да не е много течно и да е с леко кисел вкус
***
Пудра захар + ванилия /по желание/ за овалване на пуричките

*Претеглих маста - около 400 грама
Чаената чаша е с вместимост 250 мл

Приготвяне:
Разбъркайте маста с водата и ванилията. Смесете бакпулвера с няколко лъжици брашно и го прибавете към сместа. Постепенно започнете да прибавяте брашното. Омесете тесто, което лесно да се точи. Разделете го на 4 топки. Разточете, върху набрашнен плот, всяка топка на кръг с приблизителен диаметър 30 см и дебелина около 3 мм. Разделете всеки кръг на 12-16 парчета /така както се реже пица/. Аз рязах на 16 парчета. В края на всяко парче сложете по малко сладко и го завийте като пуричка. Прищипете добре двата края, за да не изтича сладкото по време на печенето. Наредете пуричките на разстояние една от друга в тавичка, застлана с хартия за печене. Печете ги на 200 градуса докато порозовеят. В моята фурна това отнемаше около 20 минути. 
Топли ги оваляйте в пудра захар,  която по желание сте смесили с няколко ванилии.
След като изстинат ги дръжте в кутия с капак и..... ако случайно ви останат няколко след 2-3 дни ще видите колко по-крехки и ароматни стават :-)

Да ви е сладко!


Няма коментари:

Публикуване на коментар