вторник, 10 декември 2019 г.

1 2 3 бисквитки сам си направи. Маслени бисквити

Докато правех тези бисквитки в главата ми беше 1, 2, 3... 1, 2, 3... 1, 2, 3... Защо ли? Спомних си едно предаване на Рудолф с рецепта за бисквитки с масло, в което той каза за една от най-популярните рецепти за маслено тесто, в която продуктите са в съотношение 1, 2, 3. 


Бях забравила за нея, но една публикация на Кремена Русева ми я припомни. 
Тази и следващата ми публикация са посветени на наближаващите празници и се надявам да даде повече увереност на всички майки, които искат да зарадват децата си с домашно приготвени сладки/бисквитки, но не разполагат с достатъчно време, продукти и умения да рисуват сладки. 
Възхищавам се на онези момичета и жени, които умеят да създават бисквитки-бижута с роял айсинг. Опитвала съм, но това умение, както и всички останали умения, изисква време за практикуване, с което не разполагам. 
И в други публикации съм споделяла, че не съм огромен почитател и на фондана и се старая да го използвам в минимално количество. Зная, че умеещите да работят с него създават също много, много красиви кулинарни продукти, но аз не го харесвам нито като вкус, нито като съдържание.
За украсата на тези бисквитки ми бяха нужни само натурален шоколад и клечка за зъби. Щом аз мога, значи всеки ще може :-)

Продукти:
1 яйце
100 г пудра захар
200 г студено краве масло
300 г брашно
4 прахчета ванилия
щипка сол
***
натурален шоколад за украса

Приготвяне:
Нарежете маслото на кубчета. Смесете пудрата захар, брашното, солта и ванилията и втрийте в тях кубчетата масло, така че да се получат маслени трохи. Разбийте леко яйцето и го прибавете. Омесете тестото, но не прекалено дълго, а просто да се получи една хубава топка. Леко я разплескайте /по желание/, това ще ви улесни при точенето после. Увийте я в стреч фолио и я оставете за 2 часа в хладилник.
Разточете тестото с дебелина около 5 мм и изрежете с формички по желание върху леко набрашнен плот. Нареждайте бисквитките в тавичка, застлана с хартия за печене, като не е необходимо да оставяте прекалено много разстояние между тях, тъй като тестото няма набухвател. Оставете тавата в хладилника за още 15-20 минути като през това време загреете фурната до 190 градуса. Печете за около 10-12 минути*. Видите ли, че сладките порозовяват в краищата са готови. Оставете ги леко да се охладят и ги наредете върху решетка до пълно охлаждане.

*Времето за печене варира в зависимост от големината на бисквитките.

Разтопете на водна баня шоколад и с помощта на клечка за зъби създайте бисквитки, които да усмихнат децата ви...... а надявам се и вас :-)

Кръглите бисквитки са изрязани с най-обикновен кръгъл резец и върху тях съм щамповала снежинка с помощта на пластмасов резец с бутало. Преди да щамповам, на всеки 2-3 бисквитки потапях резеца в брашно, за да не залепва самата форма.

А ето и още една идея за украса направена от тесто за меденки. С помощта на тъпата част на кука за плетене напавих нослето и очите. След като белият шоколад стегне добре се прави и тъмната част на очите.




Няма коментари:

Публикуване на коментар