вторник, 21 декември 2021 г.

Меденките с пълнеж на Данчето В.

Не мога да повярвам, че имам блог от повече от 5 години, а още не съм публикувала едни от най-най- ама най-любимите си меденки. Правени десетки пъти и унищожавани мигновено.


С тези меденки много често в училище ни черпеше моята съученичка и приятелка Данчето /Валентинова/. Вече бях достатъчно голяма да пиша в онзи тефтер и аз.




Данче, благодаря! Много обичам да виждам доволните физиономии на тези, които черпя с тях :-)
Ще напиша рецептата така, както сме я правили години наред.

Продукти:

За меденките:
2 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. мед
1 непълна ч.ч. олио
1 ч.л. хлебна сода
1 ч.л. канела
брашно около 800 г + за доомесване ако има нужда

За пълнежа:
1 ч.ч. смлени орехи /по желание леко запечени на сух тиган/
70 г разтопено краве масло
1 ч.ч. топло прясно мляко /може и вода/
Трохите от издълбаните меденки

За глазурата:
100-150 г натурален шоколад
1 с.л. олио /краве масло/

Чашата е с вместимост 200-250 мл

Приготвяне:
За меденките разбийте яйцата със захарта. Добавете меда, содата, канелата и олиото. Разбъркайте. Прибавете брашното и омесете тесто.
Застелете тавичката от фурната с хартия за печене. Направете топчета с големината на малък орех и ги наредете на разстояние едно от друго. Печете в средата на фурната на 180 градуса за около 15 минути. Оставете леко да се охладят и издълбайте отдолу внимателно с помощта на лъжичка или ножче всяка меденка.

За пълнежа - Смелете с чопър трохите и ги смесете с останалите продукти. Напълнете всяка меденка с пълнежа и слепвайте по две.

За глазурата - разтопете шоколада с олиото. Топвайте меденките и нареждайте в тавичка. 

След като глазурата стегне ги дръжте в кутия затворена с капак. Избягвайте да ги подреждате една върху друга, защото омекват и ще се смачкат.

Колкото повече стоят по-вкусни стават.

Да ви е сладко!





3 коментара:

  1. Върна ме в детството, Станислава! - и аз имах приятелка от училище, която съм запомнила с прекрасните меденки на баба й. Рецепта нямам, но сега е момента да се възползвам и да имам за в бъдеще. Благодаря! Желая ти весели и вкусни (несъмнено) празници, добро здраве и много щастие през 2022!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Димитрана! Много ще се радвам да опиташ рецептата. Светли празници и всичко най-добро на теб и твоето семейство!

      Изтриване
  2. И аз имам подобна рецепта, но не съм опитвала меденки като малка, разни други сладки правеше мама, после ми я даде колежка и от тогава винаги правя за Коледа.

    ОтговорИзтриване