понеделник, 20 март 2017 г.

Кекс с парченца шоколад и захаросани портокалови корички

Хей, хоп, ето ме! Тук съм :-)
Измина време от последната ми публикация. Почти два месеца :-O За мен отминаха като миг. Работа, вкъщи и тези толкова кратки и нефотогенични дни не ми помогнаха изобщо :-) Но ето - днес настъпи астрономическата пролет и ето я и новата ми рецепта.



Продукти:
150 г краве масло със стайна температура
300 г пудра захар
4 яйца на стайна температура
200 мл прясно мляко
300 г брашно
1 ч.л. бакпулвер
2 пак. ванилия
кора от цитрусов плод по желание - портокал или лимон

захаросани портокалови корички
шоколадови дражета (капки)

Разделете жълтъците от белтъците. Разбийте белтъците на сняг заедно с няколко лъжици от пудрата захар (тук можете да прочетете какви правила спазвам при разбиването на белтъци).
Разбийте краве маслото и останалата пудра захар на пухкав крем. Постепенно един по един добавете жълтъците, като разбивате за кратко след всеки един от тях. Прибавете настърганите цитрусови корички, прясното мляко и пресятото брашно заедно с бакпулвера и ванилията. Добавете захаросаните портокалови корички и шоколадовите дражета (на снимката се вижда какви съм ползвала аз). Разбъркайте. Най-накрая постепенно прибавете разбитите на сняг белтъци, като разбърквате с лопатка. 
Изсипете сместа в тавичка намаслена с олио и посипана с брашно, или застлана с хартия за печене. Печете на около 170 градуса в предварително загрята фурна до "суха" клечка. В моята фурна това отне около 1 час. Тавичката, в която пекох аз е с размери 27 дължина, 8 см ширина на дъното и 7 см. дълбочина.




Няма коментари:

Публикуване на коментар