сряда, 16 май 2018 г.

Солена баница с прясно мляко

До сега не бях правила солена баница с прясно мляко. Тази, която съм опитвала преди години беше сладка и честно да си призная, не ми допадна особено. В една стара кулинарна книжка на майка ми попаднах на рецепта за баница с прясно мляко (солена), която леко промених и ви я представям :-):


Продукти (за 1/2 доза):

1/2 пак. фини кори за баница

За плънката:
1 яйце
100 г заквасена сметана
1/2 к.л. сода бикарбонат
150 г натрошено сирене
70 г мазнина (аз смесих масло и олио)

За заливката:
2 яйца
250 мл прясно мляко
щипка сол

За плънката смесете сметаната със содата и я разбъркайте да шупне. Разбийте яйцето, добавете към него мазнината, сметаната и сиренето. Разбъркайте.
Застелете тавичка с хартия за печене или я намажете обилно с мазнина. Разстилайте ред кори (като ги надипляте), ред плънка. Завършете с кори. 
За заливката разбийте яйцата и добавете солта и млякото. Нарежете отгоре баницата на парчета залейте я и я сложете във фурната загрята предварително на 200 градуса. Печете около 30 мин. Извадете готовата баница, завийте я с кърпа и я оставете да се задуши преди поднасяне.

Да ви е сладко :-)

От тези продукти се получава малка баница с диаметър около 24 см. За стандартна баница удвоете продуктите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар