събота, 2 януари 2021 г.

Моето пиле фрикасе

Честита да ни е новата година! Да ни носи спокойствие, добри мисли и мъдрост!

Дълго време не съм публикувала нищо. Може би щеше да мине още време, но днешната рецепта се появи по време на безсилието ми да измисля какво да сготвя за пореден ден за семейството ми. Спомних си за пиле фрикасе, НО веднага в съзнанието ми изникна неприятен спомен от детската градина. Вкъщи май също не се готвеше, защото не ни беше любимо. Казах си обаче, че вече не съм дете, мога да готвя и може пък моето да се получи. Не сбърках. Голямата ми дъщеря ми вдигна 2 палеца, което да знаете е висооока оценка :-) Съпругът ми, също с лоши спомени от детството, омете чинийката с усмивка. Малката ми дъщеря не говори още, но нейната паничка също остана празна. Викам си - е, сега вече я качих тази рецепта. 


Още една причина има да я публикувам. Племенницата ми - Димана, вече е студент и преди 2-3 месеца ми каза - публикувай повече рецепти от "Ало, мамо" да гледам от тях докато готвя. Това ми е огромен стимул да продължа да поддържам блога си. Надявам се да успея да публикувам повече такива рецепти.

Както казах, вкъщи нямам спомени да се е готвело и поразгледах няколко рецепти. В някои ползват за застройка кисело мляко, в други - прясно; слагат чесън; лимонов сок; жълтъци; ползват цяло пиле или само бяло месо. Варианти много. Аз си направих този, който ще ви опиша по-долу.

Продукти:
1 цяло пиле /моето беше около 1,400 кг/
1 глава лук
1 голям морков
1 парче корен целина /с големината на 1/8  ябълка/
1 малък дафинов лист
зърна черен пипер
сол
***
За застройката на соса:
200 г заквасена сметана /или кисело мляко/
2 яйца
4 с.л.брашно
40 г краве масло

Приготвяне:
Измийте пилето и го нарежете на парчета. Почистете лука от люспите и го срежете на две. Обелете моркова и парчето целина. Срежете и тях на 2-3 парчета. Сложете в дълбока тенджера пилето, лука, моркова, целината, дафиновия лист и черния пипер. Залейте с около 2 литра студена вода и го сложете на средна степен на котлона. След като заври, оберете с лъжица образувалата се пяна и посолете. Оставете пилето да се свари, след което извадете парчетата месо и зеленчуците. Прецедете бульона през цедка. Обезкостете месото и го накъсайте/нарежете на парченца. Зеленчуците може да си ги хапнете.
За застройката на соса разбийте яйцата и заквасената сметана. Постепенно на тънка струйка добавете горещият бульон /аз сложих 1 литър/. Загрейте маслото в дълбок съд и запържете в него за кратко брашното, след което добавете яйчената смес. Варете соса на среден огън, като разбърквате непрекъснато докато се посгъсти. Накрая прибавете парченцата месо, разбъркайте за около минутка и отделене от котлона.

Да ви е сладко :-)






Няма коментари:

Публикуване на коментар