събота, 19 март 2016 г.

Щрудел с тиква, ябълки и любимите аромати

Моите близки знаят колко много харесвам блога на Ани Шакарян "Вкуснотека". Правила съм много от нейните рецепти. Една от много любимите ми рецепти и правена не един път е за Тиквен щрудел. Този път обаче, на вниманието ми се "изпречи" Най-вкусния щрудел с ябълки, круши и тиква. Имах замразена тиква в повече, нямах круши, но усещането, че ще бъде вкусно не ме напусна, направих леки промени според личните ни вкусове... и... щруделите станаха два :-D Продуктите, които ще напиша по-долу са за 1 доза с пакет кори от 350 гр. Щруделът става с повече плънка, но така го обичаме вкъщи. Ако вие обичате с по-малко просто намалете продуктите.


2 ябълки - нарязани на дребни парченца, или настъргани на едро
300 гр. тиква
100-120 гр. захар (можете да е само бяла, само кафява или да я смесите наполовина. Въпрос на вкус)
100 гр. орехи
100 мл олио
1 ч.л. с връх канела
1/2 ч.л. сух джинджифил
семената на 2 шушулки кардамон
кората на 1/2 портокал
кората на 1/2 лимон
1 пакет кори за баница

По принцип тиквата се настъргва на едро и се задушава с ябълките и малко вода в олиото, но тъй като при мен беше замразена и нарязана на големи кубчета, я задуших с ябълките както е на парченца, а после понамачках сместа с прибор за мачкане на картофи. Добавят се захарта, орехите (начукани на едро, или смлени - по избор), подправките. Реших да направя щрудела както се прави наложена баница. Тавичката, в която ще се прави щрудела се намаслява с олио. При мен е кръгла тавичка с диаметър 32 см. На дъното се поставят две кори една върху друга. След това се слага част от плънката. Така се редуват ред кори, ред плънка, докато сместа свърши. Щруделът се пече на 180-200 градуса, приблизително 20 минути. Когато е готов може да се напръска с вода и да се покрие с кърпа, за да омекне, ако го обичате така. За по-апетитен вид може да се поръси с пудра захар.




2 коментара:

  1. Разкошни снимки Станислава, на най-вкусния щрудел. Моите поздравления! Перфектен е! Сърдечно ти благодаря за доверието в моите рецепти. :) Успех на прекрасното ти местенце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, за оценката и пожеланията, Ани! Зарадва ме много с добрите си думи!

      Изтриване