вторник, 9 август 2016 г.

Хляб с брашно от лимец и типово брашно. Вече любим!

Броих ги. В момента имам 7 вида брашно. Мога да си купя и още, но мястото, с което разполагам свърши :-D
Имах останало типово брашно от Типовия хляб с маслини и розмарин и останало брашно от лимец. Търсейки рецепта за хляб, в която мога да ги използвам попаднах на рецепта за хляб, който хляб вече е в графа "Любими". За мен този е един от най-вкусните хлябове, които съм опитвала. Няма дълго месене и сложно оформяне.


Рецептата е от блога на Кокона. Единственото, което промених е, че нямах прясна мая, а сложих суха.

Продукти:
250 мл. хладка вода
1 пак. суха мая (7 гр.)
1 1/2 с.л. захар
2 с.л. олио
1 ч.л. сол
200 гр. брашно от лимец
250 гр. типово брашно (2-3 с.л. от него се използват за закваската)

В съд от водата, маята, захарта и 2-3 с.л. от типовото брашно се прави кашица, която се разбърква добре и се покрива с фолио или кърпа. Оставя се настрани да втаса за около 15 мин. 
Двата вида брашно и солта се смесват.
Към вече втасалата мая се прибавя олиото и по малко от брашното докато стане достатъчно гъсто, за да се меси на ръка*. Замесва се тестото. Когато е готово, се оформя на топка и се прехвърля в намаслена с олио тавичка (аз ползвах стара електрическа тенджера). Върху топката с остър нож се прави кръст. Тестото се намаслява и отгоре с мазнина (ползвах олио), покрива се с кърпа и се оставя да втаса докато удвои обема си (при мен отне около 40 мин.). 
Хлябът се пече в предварително загрята на 200 градуса фурна. Печенето в моята фурна ми отне около 25 мин.

* И друг път съм казвала, че предпочитам този начин на замесване. Така съм свикнала от почти дете. Ако вие сте свикнали да месите като правите кладенче в брашното омесете тестото по обичайният за вас начин.


За вкуса на хляба. Имах намерение да го снимам в малко по-късните часове, но ..... нетърпението да го опитаме надделя. Затова го снимах топличък и го начупихме. Ммммм, не съжалявам изобщо :-)




2 коментара:

  1. Здравей, Станислава, хелбчето ти е чудесно и се радвам, че открих още един вкусен блог като твоя. :) Оптах да намеря и имейл за връзка с теб, но не успявам. Може ли да ми пишеш на моя: mousseofcoloursanddreams@gmail.com.
    Благодаря предварително и хубава вечер,
    Гери

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гери! Благодаря за милите думи! Радвам се, че макар и скоро създадено, моето малко кулинарно кътче ти харесва. По-късно, днес ще ти пиша на посоченият имейл. Слънчев ден :-)

      Изтриване