понеделник, 16 май 2016 г.

Пиле магданозлия в гювече

Да, да, пак гювече, но този път не в голям гювеч, а в малки гювечета.
Аз съм от онези "лудите" жени, които се радват на подаръци свързани с кулинарията. Преди няколко години моята кума ми подари една от книжките на Невяна Кънчева "Готварските техники и умения". Рецептата адаптирана е от там. От себе си към нея добавих и малко моцарела.


Продукти:

За 6 гювечета:
Бутчетата и бялото месо на 1 пиле
1 кофичка кисело мляко
5 яйца
връзка магданоз
2 равни с.л. брашно
черен пипер
олио
малко от прецедения бульон, в който се вари месото (по желание)
2 пакетчета моцарела (от 125 гр.)

Месото се сварява в леко подсолена вода и се обезкостява.
Яйцата се разбиват с тел и се добавят брашното, киселото мляко, нарязаният на ситно магданоз, черния пипер, малко от бульона (аз добавих не повече от 200 мл) и ако има нужда сол на вкус.
Във всяко гювече се слага по 1 с.л. олио, разпределя се месото и се залива с млечната смес. Всяка топка моцарела се разделя на 3 и се накъсва най-отгоре. Гювечетата се захлупват с капак, слагат се в студена фурна, която след това се включва на силна степен за десеттина минути, след което се намалява на около 180 градуса. Пече се, докато заливката добие златист цвят. 
Времето за печене, при мен, от слагането в студената фурна, до готовност не беше повече от 30 мин.



Няма коментари:

Публикуване на коментар