неделя, 27 ноември 2016 г.

Снежни полумесеци с пълнеж

Наближава Коледа. И сигурно повечето от нас, за които кулинарията е любима, обичат домът им да е изпълнен с аромат на канела, ванилия, джинджифил и други любими аромати. Със сигурност имаме любими сладки и сладкиши, които приготвяме. 
Рецептата, която ви предлагам я имам от тефтера с рецепти на моята майка. Не си спомнях вкуса на тези сладки, но докато правех блатовете за Добуш торта с карамелов крем и орехи си спомнях колко хубави сладки, за които се ползва амонячна сода съм яла като дете и реших да си припомня вкусът на тези.


Продукти:
1 ч.ч. кисело мляко
125 г краве масло - меко
1 пак. амонячна сода (10 г)
2 ванилии
1 ч.ч. захар
брашно за нелепнещо тесто

За пълнежа:
сладко/локум - по избор

Чаената чаша е с вместимост 250 мл

Маслото се разбива със захарта. Добавя се киселото мляко. Малка част от брашното се смесва с ванилиите и амонячната сода и се прибавя към сместа. Постепенно се прибавя и останалото брашно. Омесва се нелепнещо тесто. Разточва се да кора с дебелина около 2-3 мм и се нарязва с чашка или кръгъл резец. Във всяко кръгче се поставя парче от сладко (аз избрах при мен да е сладко от праскови), а може и парче локум. Кръгчето се прихлупва и двата края се прищипват добре, за да не се отворят при печене. Сладките се редят в тавичка, застлана с хартия за печене и се пекат в предварително загрята на 190-200 градуса фурна* докато порозовеят. Топли се овалват в пудра захар.

*Времето за печене варира в зависимост от големината на сладките. При мен за сладки с диаметър 7 см. времето за печене беше около 10-12 мин.
От тази доза получих около 70 бр. сладки с посоченият диаметър.

Искам да добавя, че на мен ми остана малка част от тестото, която изпекох на мини-пурички без пълнеж и вкусът им ми хареса също. Така, че ако не разполагате с подходящ пълнеж може да си изпечете тестото на най-обикновени курабийки. Не ви съветвам да пълните полумесеците с мармалад, или конфитюр, защото първо затварянето на сладките е по-трудно от изтичащият пълнеж и също така при печене колкото и добре да са затворени винаги може част от пълнежа да изтече.

Какво по-хубаво в наближаващите зимни дни да си вкъщи с хубава книга, чаша чай и чинийка сладки :-)



Няма коментари:

Публикуване на коментар