вторник, 5 април 2016 г.

Кекс без яйца

Рецептата за този кекс за мен е със сантиментална стойност. Това е първия сладкиш, който направих в живота си. Бях на 11 г., когато реших да видя, дали ще се справя да направя кекс самичка. Получи се и бях много щастлива :-) Споменът ми за направата му беше, че ме беше страх да не стане на тесто, защото не можех да меся :-D 
В рецептата пише 1 бурканче кисело мляко. По-рано киселите млека бяха по 500 гр., затова сложете такъв грамаж, или намалете пропорционално останалите продукти.


1 голяма кофичка кисело мляко (500 гр.)
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
2 1/2 ч.ч. брашно
1 с.л. хлебна сода
1 с.л. какао (кафе, канела) - по желание
чаената чаша е с вместимост 240-250 мл

Киселото мляко се разбърква със захарта. Добавя се олиото. Содата и брашното се смесват и се добавят към сместа. Част от кексовата смес се отделя и се оцветява с какао (кафе, канела). Кексът се изсипва в тавичка намазана с мазнина и посипана с брашно. Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса, докато клечка забита в кекса, излезе суха. Когато е изстинал добре може да се посипе с пудра захар.
Кексът е вкусен, а рецептата е много лесна за изпълнение - няма яйца, които да трябва да биете дълго време, миксер също не ви е нужен. Идеалният избор, ако ви се хапва сладко, а не разполагате с много време.






Няма коментари:

Публикуване на коментар