неделя, 20 октомври 2019 г.

Кексът с ябълки на леля

Давам си сметка, че в стремежа си да опитвам нови и нови рецепти съм забравила вкуса на много мои любими вкусове от преди години. 
Днешната рецепта за кекс е точно от тези "забравените". Много ми е любим този кекс, но от години не го бях правила. Е, крайно време беше!
Освен че е много, ама много вкусен, за да го приготвите не ви трябват нито мерки и теглилки, нито миксер, нито скъпи продукти, нито стоене дълго време в слънчев ден в кухнята.
Рецептата я имаме в семейството от леля ми - Добрина :-)


Продукти:
2 яйца
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. брашно
1 ч.л. сода бикарбонат
1 ч.л. канела
1 ч.л. микс подправки за меденки*
2 ч.ч. ябълки на кубчета

*Миксът подправки е "съвременната" добавка от мен. И да нямате, не е проблем. Канелата е чудесна сама по себе си.

Чаената чаша е с вместимост 250 мл

Приготвяне:
Загрейте фурната на 180 градуса.
Измийте, почистете, обелете и нарежете на малки кубчета ябълките /при мен бяха 3 броя средни по големина/.
Разбийте яйцата със захарта до побеляване. На тънка струйка прибавете олиото. Смесете брашното със содата и подправките. Прибавете и него. Последно прибавете ябълките. Разбъркайте.
Застелете тавичка с хартия за печене /или я намаслете с олио и я посипете с брашно/. Изсипете сместа и заравнете.
Печете около 30-40 минути докато клечка забита в кекса излезе суха.

Да ви е сладко!



4 коментара:

  1. Ей такива домашни, простички и същевременно изключително вкусни сладкиши обожавам! Страхотен кекс от леля ти! Поздравления! А ще разкриеш ли тайната на микса за меденки?😏😘

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Сонче! Радвам се, че ти харесва тази рецепта. Колкото до микса за меденки - купувам готов. При наближаването на коледните празници в Лидл /обикновено ноември/ пускат готов микс на тяхната марка Belbake и аз си купувам няколко пакетчета. Опаковката е лилава на цвят и пише Gengerbread Spice Mix. Съдържа - канела, звездовиден анасон, джинджифил, кориандър, индийско орехче, карамфил, кардамон. Скоро си купих и пакетче от Кауфланд на Kotanyi с подобно съдържание, но още не съм го опитала. Това е, което мога да дам като насоки.

      Изтриване
  2. Добавям и една шепа орехи и става разкош. Весело посрещане на новата Година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, Деси, щом обичаш :-) Честита Нова Година :-)

      Изтриване