вторник, 8 октомври 2019 г.

Кюфтета с бял сос

Имате ли храни, които не сте обичали като дете, а сте преоткрили вкуса им като възрастни? Аз имам такива. И една от тях е днешната рецепта за кюфтета с бял сос. Нещо, което не обичах много като дете, сега е една от любимите ми рецепти. Дадох си сметка колко дълго не съм качвала рецепта с един от най-скъпите ми етикети в блога. Една рецепта с етикет "Ало, мамо". Правейки рецептата установих, че сосът ми харесва, когато е с гъсто кисело мляко, или с добавена малко заквасена сметана в него.


Продукти:
500 г кайма
1 глава лук
1 яйце
прясна целина
пресен магданоз
млян черен пипер
чубрица
брашно за овалване на кюфтетата
***
За соса:
1-2 дафинови листа
1 глава лук нарязана на 2-3 парчета
зърна черен пипер
1 яйце
3-4 с.л. брашно
1 кофичка кисело мляко 
2-3 с.л. заквасена сметана
сол

Приготвяне: Омесете каймата с подправките. За мен най-лесно и вкусно става, когато всички подправки, включително и яйцето поставя в чопър и нарежа на ситно. Оформете кюфтета с избраната от вас големина и ги оваляйте в брашно.
Сложете около 1,5 литра вода да заври заедно с лука, дафиновите листа и черният пипер. Посолете на вкус. Когато водата заври намалете котлона на средна степен и внимателно едно по едно прибавете кюфтетата. Оставете да поври около 30 минути. През това време разбийте яйцето, млякото, сметаната и брашното до еднородна смес. Когато кюфтетата поврат извадете ги внимателно в тавичка и прецедете бульона в чист съд. При непрекъснато бъркане добавете застройката от яйца, брашно и мляко. Върнете на котлона, сложете кюфтетата, ако е необходимо добавете още малко вряла вода и варете на среден огън за още около 15 минути като не забравяте да разбърквате по време на готвенето.

Да ви е сладко! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар