вторник, 29 октомври 2019 г.

Суджукакя

Това е дума подходяща за скороговорка :-D
Когато казах на моят половин какво ще обядва и му казах тази дума, той ме погледна с недоверие и аз веднага изстрелях: "Ами простичко казано кюфтета с доматен сос по гръцки". Та, ето това означава името на рецептата :-)



Рецепти в интернет има. Аз си харесах от две рецепти - тази на Ил и тази на Пепи. Знаете, че и при двете цари аромат на домашен уют. 
Ето какво скопосах и аз :-)

Продукти:
За кюфтенцата:
500 г кайма
1 яйце
1/2 филия хляб 
50 мл червено вино за накисване на филийката
1 глава лук
1 скилидка чесън
1 непълна чаена лъжичка смлян кимион
1/2 кафена лъжичка смляно индийско орехче
2-3 супени лъжици магданоз
черен пипер
***
брашно за овалване на кюфтенцата
олио за пържене

За соса:
70 мл олио
останалото вино от накиснатата филия хляб
800 г консерва домати + 2 щипки захар
1 глава лук
3 скилидки чесън
5 с.л. кетчуп*
шипка млян кимион
щипка смляно индийско орехче
1 с.л. магданоз
черен пипер
сол

*по рецепта е доматено пюре, но нямах, а в хладилника стои кетчуп, който никой не яде :-D

Приготвяне:
За кюфтенцата:
Накиснете филията хляб във виното. Отцедете я добре и с всички останали продукти омесете каймата. Оформете не големи кюфтенца, които да приличат на вретено. Моите излязоха 15 на брой. Оваляйте ги в брашно и ги изпържете за по няколко минути от всяка страна.

За соса:
Пасирайте доматите. Нарежете лука и чесъна на ситно. Сгорещете олиото /в рецептите, които четох се ползва олиото, в което се пържат кюфтенцата, но аз не го ползвах/ и задушете за 2-3 минута лука и чесъна. Добавете виното, в което е киснал хляба и задушете още за 1 минута. Прибавете доматите+захарта, кетчупа /доматеното пюре/ и подправките. Варете на тих огън за около 10 минути.

В тавичка наредете изпържените кюфтенца и ги залейте със соса. Печете за около 30 минути на 200 градуса.

В различните рецепти четох, че за гарнитура най-често се ползва ориз или варени картофи. 

Да ви е сладко!






2 коментара:

  1. :) и аз така с някои имена на ястия, че даже и няколко пъти проверявам дали не съм ги объркала при писането:). Чудесни са ти кюфтенцата в доматен сос, ама Суджукакя звучи по-любопитно, нали, някак приканва да опиташ що за чудо е това? Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мен ме приканва, но си имам много мнителна половинка за нови вкусове и храни. Използвах това, че обича кайма и го склоних да опита и хапне :-D Поздрави, Кате! :-)

      Изтриване