петък, 26 февруари 2016 г.

Белтъци на сняг - как да се получат винаги добре

Когато започнах да правя все по-често сладкиши един от въпросите, който ме вълнуваше най-много беше как белтъците да се разбият на хубав сняг и той да не спадне. Сигурно много от вас знаят нещата, които ще напиша, но може да има и хора, които все още да нямат достатъчно опит.
Правилата не са мое откритие. Това са съвети, които съм прочела и аз и съм се убедила, че "работят". По същество :-):
- яйцата винаги трябва да са на стайна температура;
- когато се разделят жълтъци от белтъци трябва много да се внимава да не попада част от жълтъка в белтъците. Той съдържа мазнина, а тя е враг на хубавия белтъчен сняг;
- за предпочитане е да не се ползват пластмасови съдове;
- преди да се започне разбиването на белтъците сложете щипка сол;
- започва се с разбиване на ниска скорост на миксера, а когато белтъкът стане на хубава пяна тогава скоростта се увеличава;
- захарта, ако се добавя към белтъци, никога не се сипва изведнъж. Сипва се по малко и се бърка докато се смеси добре с белтъка;
- когато разбитият на сняг белтък се разбърква с друга смес (например жълтъчна, или да добавяте млени ядки) най-добре е смесването да става с помощта на шпатула. При смесване с миксер от високата скорост, белтъците губят голяма част от обема си.

Това е. Не съм професионалист, за да бъда по-изчерпателна, но нещата, които написах по-горе са правилата, които спазвам и, които превръщат белтъците в хубав гъст сняг.

И... воала :-)


Няма коментари:

Публикуване на коментар